Prasa Dzielnicowa Trójmiasta

bo2017
Przygotowania do głosowania w ramach Budżetu Obywatelskiego są już na ostatniej prostej. Lada dzień będzie wiadomo na pewno, spośród jakich inicjatyw będą mogli w tym roku wybierać mieszkańcy. I tym samym – na co zostanie przeznaczone ponad 5 milionów złotych.
Ważny etap
W tegorocznej edycji Budżetu Obywatelskiego zgłoszone zostały 162 projekty. Wiele z nich dotyczyło inicjatyw związanych z rekreacją – w tym m.in. budowy nowych siłowni zewnętrznych, ogólnodostępnych boisk czy placów zabaw dla dzieci. Co warto podkreślić, najwięcej wniosków złożyli mieszkańcy Dąbrowy, Małego Kacka, Grabówka i Orłowa.
Nabór wniosków trwał do połowy kwietnia. Kolejne tygodnie przebiegły już pod znakiem weryfikacji projektów pod kątem formalnym, którą prowadziło Laboratorium Innowacji Społecznych. Sprawdzone wnioski następnie trafiły do gruntownej analizy techniczno-finansowej, prowadzonej przez właściwe komórki i jednostki organizacyjne.
Wydział Inwestycji sprawdza 31 wniosków, Gdyńskie Centrum Sportu - 39, Zarząd Dróg i Zieleni - 72, Biuro Ogrodnika Miasta - 7, Wydział Budynków - 10, Wydział Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Ludności - 3, ZKM i Pomorski Park Naukowo Technologiczny po jednym. Urzędnicy upewniają się, czy złożone przez mieszkańców projekty są na pewno zgodne z planami zagospodarowania przestrzennego lub m.in. czy mieszczą się w puli środków Budżetu Obywatelskiego. To ważny etap, którego zakończenie przyspieszy proces realizacji zwycięskich projektów.
Warto pamiętać, że jeśli któryś z wniosków wymagać będzie zmian, wnioskodawca zostanie o tym powiadomiony. Wszystko po to, aby wypracować dogodne rozwiązanie. Sprawdzanie wniosków potrwa do końca sierpnia, a najpóźniej do 12 września zostanie ogłoszona ostateczna lista projektów zakwalifikowanych do głosowania.
Głosowanie od 18 września
Głosowanie w Budżecie Obywatelskim 2017 rozpocznie się 18 września, a zakończy 2 października. Będzie to czas, w którym autorzy projektów będą mogli promować swoje inicjatywy wśród mieszkańców i zachęcać ich do głosowania. Warto pamiętać, że o ile jednostki miejskie – jak m.in. biblioteki czy szkoły – nie mogą wskazywać konkretnych projektów, tak w kolejnych tygodniach będą promować Budżet Obywatelski jako narzędzie, a także w razie potrzeby udzielać wskazówek wnioskodawcom.
Stąd m.in. 8 września odbędą się specjalne warsztaty z promocji projektów BO w social media, które organizuje Laboratorium Innowacji Społecznych. Pracowników LIS zachęcających do zapoznania się ze wszystkimi projektami oraz wzięcia udziału w głosowaniu, będzie można spotkać także podczas wydarzeń w mieście, takich jak m.in. Światowy Dzień Serca czy podczas obchodów Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu. Na czas trwania tych wydarzeń rozstawiony zostanie specjalny namiot, który stanie się swoistym centrum informacyjnym Budżetu Obywatelskiego 2017.
Co więcej – również na co dzień będzie można spotkać specjalnie powołane tzw. mobilne brygady BO. Około 20 osób będzie przemierzać najczęściej uczęszczane przez gdynian miejsca, a tam – zachęcać do głosowania, odpowiadać na nurtujące pytania czy pomagać w oddaniu głosu. Ekipy będzie można spotkać m.in. na bulwarze Nadmorskim, w centrach handlowych, urzędach, ale także w różnych dzielnicach miasta.
Ponad 5 milionów do podziału
W tegorocznej edycji pula środków gdyńskiego Budżetu Obywatelskiego, do podziału na wszystkie dzielnice Gdyni, to 5 310 198 zł. To kwota podstawowa w wysokości 4 660 000 zł oraz 650 198 zł niewykorzystane w poprzedniej edycji programu.
Aktualności i szczegółowe informacje dotyczące głosowania w Budżecie Obywatelskim znajdują się na stronie internetowej https://bo.gdynia.pl/.

BUDŻET OBYWATELSKI 2017 – LISTA PROJEKTÓW
Lista zakwalifikowanych projektów do budżetu obywatelskiego na Dąbrowie (w kolejności w jakiej będą głosowane):

1. Stoły do gier (piłkarzyki, chińczyk, szachy, warcaby, ping-pong) przy Skwerze Ks. Piotra Mazura i ul. Nagietkowej 73 (29 400 zł)
2. Oświetlenie przejścia leśnego Paprykowa-Gorczycowa / Miasto Wspólne (63 300 zł)
3. Rozbudowa terenów sportowych w ZS 14, ul. Nagietkowa 73 – bieżnia (200 760 zł)
4. Modernizacja boiska przy ul. Kolendrowej (258 000 zł)
5. Wykonanie nawierzchni bitumicznej – parking z drogą dojazdową Szafranowa 4 i remont nawierzchni chodnika Rdestowa 25 (200 000 zł)
6. Wymiana nawierzchni ze sztucznej trawy boiska do piłki nożnej przy ul. Nagietkowej 73 (315 000 zł)
7. Remont nawierzchni ul. Anyżowej 2-16 (142 000 zł)
8. Plac zabaw pod lasem – montaż urządzeń rekreacyjnych przy ul. Migdałowej o pow. 200 m2 (82 100 zł)
9. Kwietny skwer na Dąbrowie – ul. Rdestowa (40 000 zł)
10. Modernizacja nawierzchni placu zabaw przy Zespole Wczesnej Edukacji nr 1 na ul. Wiczlińskiej 33 (130 380 zł)
mat.prasowe


UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Czym są cookies (ciasteczka)?

To niewielkie informacje, nazywane ciasteczkami (z ang. cookie – ciastko), wysyłane przez serwis internetowy, który odwiedzamy i zapisywane na urządzeniu końcowym (komputerze, laptopie, smartfonie), z którego korzystamy podczas przeglądania stron internetowych.

W  „cookies”, składających się z szeregu liter i cyfr, znajdują się różne informacje niezbędne do prawidłowego funkcjonowania serwisów internetowych, np. tych wymagających autoryzacji – m.in. podczas logowania do konta pocztowego czy sklepu internetowego.

Wszystkie działające w internecie serwisy – wyszukiwarki, strony informacyjne, newsowe, sklepy internetowe, strony urzędów państwowych i innych instytucji publicznych, mogą prawidłowo działać dzięki wykorzystaniu „cookies”.

Ciasteczka umożliwiają także m.in. zapamiętanie naszych preferencji i personalizowanie stron internetowych w zakresie wyświetlanych treści oraz dopasowania reklam. Dzięki „cookies” możliwe jest też rejestrowanie produktów i usług czy głosowanie w internetowych ankietach.

Dane osobowe gromadzone przy użyciu „cookies” mogą być zbierane wyłącznie w celu wykonywania określonych funkcji na rzecz użytkownika, czyli np. zapamiętania logowania do serwisu czy zapamiętania towarów dodanych do koszyka w sklepie internetowym. Takie dane są zaszyfrowane w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom nieuprawnionym.

Co nam dają cookies?

Dzięki „cookie” korzystanie ze stron internetowych jest łatwiejsze i przyjemniejsze a ich zawartość – teksty, zdjęcia, ankiety, sondy, ale również reklamy – jest lepiej dopasowana do oczekiwań i preferencji każdego użytkownika internetu.

„Cookies”:

  • umożliwiają zapamiętywanie naszych odwiedzin na stronie i naszych preferencji dotyczących tej strony (m.in. język strony, jej kolor, układ, rozmieszczenie treści);
  • pozwalają sklepom internetowym polecać nam produkty związane z tymi, które zazwyczaj wybieramy, które mogą nas potencjalnie zainteresować;
  • pomagają przechowywać towary wrzucone przez nas do zakupowego koszyka w sklepach online;
  • umożliwiają korzystanie z kont w serwisach;
  • pozwalają być zalogowanym do serwisu na każdej z dostępnych w danej witrynie podstron;
  • sprawiają, że nie widzimy wciąż i wciąż tej samej reklamy czy ankiety do wypełnienia;
  • pozwalają na prezentację nam reklam w sposób uwzględniający nasze zainteresowania czy miejsce zamieszkania – w ten sposób reklamy, dzięki którym korzystanie z wielu serwisów internetowych może być bezpłatne, mogą informować nas o potencjalnie interesujących nas produktach i usługach;
  • pozwalają tworzyć anonimowe statystyki odwiedzalności serwisów.
Dzięki „cookies” właściciele i wydawcy serwisów internetowych są w stanie ocenić realne zainteresowanie swoimi serwisami, mogą lepiej poznać oczekiwania i preferencje użytkowników, zrozumieć sposób w jaki użytkownicy korzystają z ich serwisów oraz, korzystając z najnowszych rozwiązań technologicznych, mogą stale udoskonalać swoje serwisy internetowe czyniąc je jeszcze przyjaźniejszymi i lepiej dostosowanymi do naszych potrzeb.

Co powinniśmy wiedzieć o „cookies”?

Nie służą identyfikacji użytkowników i na ich podstawie w żaden sposób nie jest ustalana czyjakolwiek tożsamość;

  • „cookies” identyfikują dane komputera i przeglądarki używanych do przeglądania stron internetowych – pozwalają np. dowiedzieć się czy dany komputer już odwiedzał stronę;
  • dane pozyskane z „cookies” nie są w żaden sposób łączone z danymi osobowymi użytkowników pozyskanymi np. podczas rejestracji w serwisach;
  • nie są szkodliwe ani dla nas ani dla naszych komputerów, czy smartfonów – nie wpływają na sposób ich działania;
  • nie powodują zmian konfiguracyjnych w urządzeniach końcowych, ani w oprogramowaniu zainstalowanym na tych urządzeniach;
  • domyślne parametry „ciasteczek” pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył;
  • na podstawie naszych zachowań na odwiedzanych stronach internetowych przekazują do serwerów informacje, dzięki którym wyświetlana strona jest lepiej dopasowana do indywidualnych preferencji.

Podstawowe rodzaje ciasteczek

„Cookies” sesyjne – są to tymczasowe informacje przechowywane w pamięci przeglądarki do momentu zakończenia sesji przeglądarki, czyli do momentu jej zamknięcia. Te cookies są obowiązkowe, aby niektóre aplikacje lub funkcjonalności działały poprawnie.

„Cookies” stałe – dzięki nim korzystanie z często odwiedzanych stron jest łatwiejsze (np. zapewniają optymalną nawigację, zapamiętują wybraną rozdzielczość, układ treści etc.). Te informacje pozostają pamięci przeglądarki przez dłuższy okres. Czas ten zależy od wyboru, którego można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Ten rodzaj cookies zezwala na przekazywanie informacji na serwer za każdym razem, gdy odwiedzana jest dana strona. Stałe cookies są również nazywane jako tzw. śledzące „cookie” (ang. tracking cookies).

„Cookies” podmiotów zewnętrznych – (ang. third parties cookies) – to informacje pochodzące np. z serwerów reklamowych, serwerów firm i dostawców usług (np. wyszukiwania albo map umieszczanych na stronie) współpracujących z właścicielem danej strony internetowej. Ten rodzaj cookie pozwala dostosowywać reklamy – dzięki którym korzystanie ze stron internetowych może być bezpłatne – do preferencji i zwyczajów ich użytkowników. Pozwalają również ocenić skuteczność działań reklamowych (np. dzięki zliczaniu, ile osób kliknęło w daną reklamę i przeszło na stronę internetową reklamodawcy). Na podstawie informacji pozyskanych z tych cookies można tworzyć tzw. ogólne profile użytkowników, dzięki którym mężczyźni interesujący się finansami i samochodami (odwiedzający strony o tej tematyce) zobaczą reklamy dopasowane do ich potencjalnych zainteresowań, a nie np. reklamę kobiecych kosmetyków.

Zarządzanie cookies

Pamiętaj, że masz możliwość samodzielnego zarządzania „cookies”. Umożliwiają to np. przeglądarki internetowe, z których korzystasz. W najpopularniejszych przeglądarkach masz możliwość:

  • zaakceptowania obsługi „cookies”, co pozwoli Ci na pełne korzystanie z opcji oferowanych przez witryny internetowe;
  • zarządzania cookies na poziomie pojedynczych, wybranych przez Ciebie witryn;
  • określenia ustawień dla różnych typów „cookie”, na przykład akceptowania plików trwałych jako sesyjnych itp.;
  • blokowania lub usuwania cookies.
Efektem zmiany ustawień w przeglądarce, w zależności od wybranej opcji, może być utrata możliwości korzystania z niektórych serwisów i usług lub z niektórych funkcji w nich dostępnych.