Prasa Dzielnicowa Trójmiasta

Początek marca nie był szczęśliwym dniem dla 33-letniego gdynianina, który w sobotę nad ranem spowodował kolizję na Karwinach. Z kolei o szczęściu w nieszczęściu mogą mówić inni uczestnicy tego zdarzenia, którym nic się nie stało nie licząc rozbitego samochodu.
Bohater zdarzenia miał dwa promile alkoholu w wydychanym powietrzu, co nie przeszkodziło mu w ucieczce z miejsca kolizji. Niestety wpływ alkoholu był na tyle silny na organizm pirata, że zatrzymał się na posesji... tuż obok komisariatu policji i nie był już w stanie kontynuować ucieczki.
Do zdarzenia doszło w sobotę tuż przed godz. 2 nad ranem. Najpierw na skrzyżowaniu Wielkopolskiej z Buraczaną kierujący seatem zderzył się z prawidłowo jadącym volkswagenem, a następnie przejechał dwukrotnie na czerwonym świetle, skręcił w ul. Gabrieli Zapolskiej, gdzie stracił panowanie nad kierownicą i uderzył w płot jednej z posesji.
33-letni gdynianin był jednak na tyle "zmęczony", że nie był w stanie kontynuować dalszej podróży. Jak mówią świadkowie, "ledwo stał na nogach i nie miał przy sobie dokumentów".
- Mężczyzna miał prawie dwa promile alkoholu. Kierowca drugiego pojazdu był trzeźwy - taką informację uzyskaliśmy z Komendy Miejskiej Policji w Gdyni.
Teraz mężczyzna odpowie za spowodowanie kolizji i jazdę pod wpływem alkoholu.
(a)
145 Karwiny
Większa dostępność linii 145 z pewnością ucieszy mieszkańców
fot. materiały prasowe
Ta wiadomość powinna ucieszyć mieszkańców Małego Kacka i Karwin. Od marca szykują się zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej w naszej okolicy. Tak dokładniej to na granicy dzielnicy. Częściej i dłużej będzie jeździł autobus 145. Pojazdy, które kursują między pętlami autobusowymi na ulicy Strzelców i Tuwima, wyjadą na ulice również w niedziele.
W dni powszednie przejazdy linii zostaną wydłużone do godziny 22.00. Ale prawdopodobnie najbardziej ucieszy podwojenie liczby kursów w godzinach od 6.00 do 9.00 i od 14.00 do 19.00. Oznacza to, że minibusy obsługujące trasę będą pojawiać się na przystankach co 15 minut.
Kolejna zmiana to uruchomienie kursów w niedziele. W tych dniach podróż autobusami będzie możliwa między godziną 10.00 a 18.00, a rozkład jazdy zostanie dopasowany do godzin odjazdów autobusów linii 181 w kierunku Sopotu.
Dzięki wprowadzonym zmianom autobusy linii 145 kursować będą w godzinach 6.00-22.00 w dni powszednie, 8.00-20.00 w soboty i 10.00-18.00 w niedziele.
Przypomnijmy, że regularne połączenie linii 145 ruszyło 2 stycznia 2016 roku. Specjalnie na potrzeby linii zbudowano tymczasową pętlę autobusową na końcu ulicy Strzelców, a także trzy nowe przystanki (Strzelców - Wielkopolska, Władysława Jagiełły i Grenadierów). Pętla z prawdziwego zdarzenia powstanie po przebudowie ulicy Strzelców oraz uruchomieniu węzła przesiadkowego przy stacji PKM Karwiny, która jest obecnie w budowie.
(a)
Zakończone zostały prace nad opracowaniem projektu nowego programu rozwoju dla miasta „Strategii Rozwoju Miasta Gdyni 2030", w którym wskazano kierunki i cele strategiczne określające rozwój Gdyni w ciągu najbliższych kilkunastu lat.
Z uwagi na wagę strategii dla przyszłości miasta i jego mieszkańców, konieczne jest przeprowadzenie konsultacji społecznych, które umożliwią poznanie opinii gdyńskiej społeczności odnośnie tego dokumentu. Konsultacje będą miały zasięg ogólnomiejski i zostaną przeprowadzone z mieszkańcami Gdyni oraz organizacjami pozarządowymi i podmiotami gospodarczymi prowadzącymi działalność na obszarze Miasta Gdyni. Termin trwania konsultacji od 15.02.2017 r. do 08.03.2017 r. Konsultacje polegać będą na złożeniu uwag do projektu dokumentu za pośrednictwem formularza konsultacyjnego przesyłanego drogą elektroniczną na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. lub składanego do skrzynek usytuowanych w siedzibie Urzędu Miasta Gdyni przy al. Marsz. Piłsudskiego 52/54. Projekt dokumentu „Strategia Rozwoju Miasta Gdyni 2030" zostanie zamieszczony na stronie www.gdynia.pl oraz stronie internetowej dedykowanej procesowi opracowania strategii www.2030.gdynia.pl.
Konsultacje społeczne umożliwiają wyrażenie opinii przez mieszkańców, co pozwala na lepsze poznanie lokalnych potrzeb, maksymalizację efektywności i trafności procesów decyzyjnych, podjęcie optymalnych decyzji w sprawach publicznych mających wpływ na jakość życia mieszkańców. Konsultacje prowadzą również do aktywizacji społecznej mieszkańców i rozwoju postaw obywatelskich. Uchwała ma na celu doskonalenie procesu decyzyjnego i jakości świadczonych usług, stworzenie możliwości zwiększenia udziału mieszkańców w rozwiązywaniu lokalnych problemów, by zapewnić porozumienie i akceptację mieszkańców w sprawach istotnych dla miasta. Proponowane zmiany uproszczą proces inicjowania i przeprowadzania konsultacji społecznych. Ważne jest coraz szersze włączanie mieszkańców w procesy współdecydowania o rozwoju miasta. Służą temu działania na szczeblu rad dzielnic, organizacji pozarządowych, ale również bezpośrednie konsultacje z mieszkańcami. Dlatego ważne jest umożliwienie stosowania różnych form konsultacji, dostosowanych do oczekiwań mieszkańców, a także wykorzystujących innowacyjne rozwiązania społeczne i technologiczne.
http://www.gdynia.pl/
chodnik karwiny
Czy taki chodnik bedziemy oglądać tylko na zdjęciach archiwalnych?             (fot.a)

Chodniki jakie są na Karwinach każdy wie, stare, pozapadane z dziurami. O potrzebie ich remontów mieszkańcy wnioskują od dłuższego czasu, ostatnio jesienią ubiegłego roku.
Wreszcie nadeszła wiadomość, która ucieszy mieszkańców naszej dzielnicy: ZDiZ zleci remont chodnika wzdłuż ulicy Nałkowskiej (od Korzennej do Wielkopolskiej) oraz chodnik wzdłuż Korzennej (od Nałkowskiej do Buraczanej). To nie wszystko, poniżej pełna lista remontów naszych chodników i nadzieja, że będą kolejne:
1. Ul. Nałkowskiej - remont chodnika od ul. Chwaszczyńskiej do Korzennej.
2. Ul. Nałkowskiej - remont ulicy w technologii płyt yomb - od końca ulicy w kierunku lasu.
3. Ul. Korzenna - remont chodnika od ul. Buraczanej do Zapolskiej
4. Ul. Zapolskiej - remont chodnika od Zapolskiej do Staffa
5. ul. Brzechwy - remont chodnika od Chwaszczyńskiej do Makuszyńskiego.
Miejmy nadzieję, że to dopiero początek zmian na traktach rowerowo-pieszych naszej dzielnicy, oby po pracowitym okresie związanym z wyremontowaniem kilku odcinków chodnika nie nastąpiła dłuższa przerwa. Mieszkańcy innych ulic na Karwinach czekają na swoją kolej.
(a)
DSC 1596
Kilkadziesiąt metrów i już można być na Karwinach                                                                        (fot.a)


Dopiero za kilka lat może pojawić się szansa na realizację kładki pieszo-rowerowej z nad torami łącząc Mały Kack z Karwinami. Ma to się stać wraz wraz z zaplanowaną przez PKP PLK rozbudową i elektryfikacją linii kolejowej do Kościerzyny. Mimo iż mieszkańcy od dawna czekają na realizację kładki władze Gdyni twierdzą, że nie mają na nią pieniędzy
Problem braku przejścia widzą mieszkańcy, którzy każdego dnia muszą przedostawać się na drugą stronę torów, przejście odległości w linii prostej wynoszącej kilkadziesiąt metrów zajmuje niekiedy 30 min.
- Proszę zobaczyć – denerwuje się pani Maria mieszkanka ul. Strzelców – aby przejść do sklepów na Karwinach muszę nadłożyć sporo drogi, dlaczego nie wybudują przejścia nad torami, przecież po tej stronie mieszka coraz więcej ludzi, którzy muszą obchodzić tory dookoła, aż do wiaduktu przy ul. Wielkopolskiej.
Wprawdzie od roku jest połączenie autobusowe pomiędzy ul. Strzelców i pętlą Karwiny Tuwima, jednak jest to tylko pozorne ułatwienie, ponieważ autobusy jeżdżą co pół godziny i nie każdego stać na to aby za każdym razem płacić za kurs.
- Dlaczego mam płacić za „luksus” dowiezienia mnie do kościoła? - Zastanawia się Marek Dobrowolski mieszkaniec Małego Kacka – przecież gdyby było normalne połączenie piesze z Karwinami chętnie skorzystałbym z dobrodziejstwa spaceru. Teraz wprawdzie też mógłbym, ale muszę pokonać kilkukrotnie większą odległość.
Co dla dorosłych jest przeszkodą w postaci jaru z torami kolejowymi, dla dzieci i młodzieży nie stanowi problemu - wybierają najkrótszą, ale też nielegalną i niebezpieczną drogę pieszo przez tory, zwłaszcza rano gdy spieszą się do szkoły.
O konieczności budowy kładki dla pieszych i rowerzystów mówi się od dawna. Miasto zarezerwowało nawet teren na takie przejście pomiędzy ul. Strzelców i Buraczaną, jednak na przeszkodzie w realizacji tego projektu stoi jak zwykle brak pieniędzy oraz dodatkowe uzgodnienia z właścicielem linii PKP PLK. Inwestycja miałaby kosztować kilka milionów złotych, jest to kwota nie do udźwignięcia przez rady dzielnic, również miasto nie jest skore do finansowania budowy kładki, zwłaszcza, że czasu na wykonanie projektu jest coraz mniej.
Szansa na budowę kładki ma się pojawić wraz z zapowiadanym przez PLK rozpoczęciem przebudowy i elektryfikacji linii kolejowej 201 do Kościerzyny. Spółka na razie ogłosiła przetarg na opracowanie pełnej dokumentacji. Cała inwestycja ma potrwać do 2021 roku i kosztować nawet 100 mln zł. I tu pojawia się pole do popisu dla miejskich urzędników, aby przekonać Polskie Linie Kolejowe, by pomyślały o kładce już na etapie projektowania. Warto bowiem zainwestować w rozwiązanie zapewniające bezpieczeństwo i komfort pieszym.
(a)
pkm
Taka grafika ozdobi wiatę przystanku Karwiny         (fot. mat. PKM)

Projekty graficzne dwóch gdyńskich przystanków: Karwiny i Stadion właśnie zaprezentowała Pomorska Kolej Metropolitalna. Wzory będą perforowane i znajdą się na charakterystycznych czerwonych wiatach nowo budowanych stacji, które zgodnie z umową wykonawca ma oddać do połowy przyszłego roku.
Obydwa przystanki stylistycznie będą przypominać te, które już są znane z istniejącej linii PKM. Będą miały po 160 metrów długości. Technologiczną nowinką, niestosowaną do tej pory w Polsce będzie tzw. splot torowy, który powstanie w ramach budowy karwińskiego przystanku u zbiegu ulic Wielkopolskiej i Sopockiej. Rozwiązanie pozwoli pogodzić ruch pasażerski z przewozem ponadgabarytowych towarów, które na linii kolejowej nr 201 są bardzo częste. Dzięki dodatkowym torom, składy z dużymi towarami będą mogły minąć peron PKM w bezpiecznej odległości. Natomiast pociągi PKM przejadą bliżej krawędzi, umożliwiając pasażerom wygodniejsze oraz bezpieczniejsze wsiadanie i wysiadanie. Rozwiązanie to, kosztujące 2,5 mln złotych, sfinansuje PKP PLK.
Powstanie peronów, zarówno przy Stadionie Miejskim, jak i w szczególności tego przy ulicy Wielkopolskiej przyczyni się do poprawy komfortu i skrócenia czasu podróżowania. Przystanek Karwiny dla mieszkańców tej dzielnicy, ale też Małego Kacka, Wielkiego Kacka oraz Dąbrowy, ma ogromne znaczenie.
- Wraz z planowanym w tym miejscu węzłem integracyjnym, finansowanym przez gdyński samorząd, zapewni on wygodny i szybki transport dużej liczbie osób - mówi wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju Marek Stępa. - Podpisaną umowę Gdynia wspiera kwotą 4,5 milionów złotych, do tego należy doliczyć przynajmniej 20 milionów złotych na stworzenie węzła integracyjnego, obejmującego nowe przystanki komunikacji miejskiej, parkingi typu park&ride, ścieżki rowerowe, czy bus pasy. Zatem inwestycje miasta w poprawę warunków podróżowania w tym rejonie Gdyni na najbliższe lata są ogromne.
Jak informuje biuro prasowe gdyńskiego magistratu, oprawa graficzna obu przystanków gdyńskich nawiązuje zarówno do wyglądu już istniejących przystanków PKM, jak i podkreśla indywidualny charakter powstających w Gdyni stacji. Stąd też na nowych grafikach dostrzec można m.in. motywy roślinne (znane z pierwszych ośmiu przystanków PKM) oraz postacie ludzi, pasażerów oczekujących na pociąg (znane z Gdańska Osowej).
- Najważniejsze są jednak nowe motywy, które wyróżniają każdy z dwóch przystanków na terenie Gdyni - tłumaczy Tomasz Konopacki z Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. - Perforacja przystanku Gdynia Stadion nawiązuje do dyscyplin sportowych uprawianych na obiektach Gdyńskiego Forum Sportu, sąsiadującego z koleją. Natomiast w przypadku Karwin, grafika odnosi się do kolejowej tradycji i historii linii 201, przy której budowany jest przystanek PKM. Dlatego na wiatach pojawią się elementy przedstawiające zabytkową lokomotywę Ol 49, która kiedyś kursowała po tej trasie oraz szynobus, jakim obecnie mieszkańcy podróżują z Gdyni do Gdańska i na Kaszuby.
Łączy koszt obu gdyńskich przystanków to 25,5 mln złotych. Ten etap inwestycji miasto wsparło kwotą 4,5 mln złotych. Inwestycję finansowaną z Urzędu Marszałkowskiego prowadzi Budimex SA.
(kod)

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Czym są cookies (ciasteczka)?

To niewielkie informacje, nazywane ciasteczkami (z ang. cookie – ciastko), wysyłane przez serwis internetowy, który odwiedzamy i zapisywane na urządzeniu końcowym (komputerze, laptopie, smartfonie), z którego korzystamy podczas przeglądania stron internetowych.

W  „cookies”, składających się z szeregu liter i cyfr, znajdują się różne informacje niezbędne do prawidłowego funkcjonowania serwisów internetowych, np. tych wymagających autoryzacji – m.in. podczas logowania do konta pocztowego czy sklepu internetowego.

Wszystkie działające w internecie serwisy – wyszukiwarki, strony informacyjne, newsowe, sklepy internetowe, strony urzędów państwowych i innych instytucji publicznych, mogą prawidłowo działać dzięki wykorzystaniu „cookies”.

Ciasteczka umożliwiają także m.in. zapamiętanie naszych preferencji i personalizowanie stron internetowych w zakresie wyświetlanych treści oraz dopasowania reklam. Dzięki „cookies” możliwe jest też rejestrowanie produktów i usług czy głosowanie w internetowych ankietach.

Dane osobowe gromadzone przy użyciu „cookies” mogą być zbierane wyłącznie w celu wykonywania określonych funkcji na rzecz użytkownika, czyli np. zapamiętania logowania do serwisu czy zapamiętania towarów dodanych do koszyka w sklepie internetowym. Takie dane są zaszyfrowane w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom nieuprawnionym.

Co nam dają cookies?

Dzięki „cookie” korzystanie ze stron internetowych jest łatwiejsze i przyjemniejsze a ich zawartość – teksty, zdjęcia, ankiety, sondy, ale również reklamy – jest lepiej dopasowana do oczekiwań i preferencji każdego użytkownika internetu.

„Cookies”:

  • umożliwiają zapamiętywanie naszych odwiedzin na stronie i naszych preferencji dotyczących tej strony (m.in. język strony, jej kolor, układ, rozmieszczenie treści);
  • pozwalają sklepom internetowym polecać nam produkty związane z tymi, które zazwyczaj wybieramy, które mogą nas potencjalnie zainteresować;
  • pomagają przechowywać towary wrzucone przez nas do zakupowego koszyka w sklepach online;
  • umożliwiają korzystanie z kont w serwisach;
  • pozwalają być zalogowanym do serwisu na każdej z dostępnych w danej witrynie podstron;
  • sprawiają, że nie widzimy wciąż i wciąż tej samej reklamy czy ankiety do wypełnienia;
  • pozwalają na prezentację nam reklam w sposób uwzględniający nasze zainteresowania czy miejsce zamieszkania – w ten sposób reklamy, dzięki którym korzystanie z wielu serwisów internetowych może być bezpłatne, mogą informować nas o potencjalnie interesujących nas produktach i usługach;
  • pozwalają tworzyć anonimowe statystyki odwiedzalności serwisów.
Dzięki „cookies” właściciele i wydawcy serwisów internetowych są w stanie ocenić realne zainteresowanie swoimi serwisami, mogą lepiej poznać oczekiwania i preferencje użytkowników, zrozumieć sposób w jaki użytkownicy korzystają z ich serwisów oraz, korzystając z najnowszych rozwiązań technologicznych, mogą stale udoskonalać swoje serwisy internetowe czyniąc je jeszcze przyjaźniejszymi i lepiej dostosowanymi do naszych potrzeb.

Co powinniśmy wiedzieć o „cookies”?

Nie służą identyfikacji użytkowników i na ich podstawie w żaden sposób nie jest ustalana czyjakolwiek tożsamość;

  • „cookies” identyfikują dane komputera i przeglądarki używanych do przeglądania stron internetowych – pozwalają np. dowiedzieć się czy dany komputer już odwiedzał stronę;
  • dane pozyskane z „cookies” nie są w żaden sposób łączone z danymi osobowymi użytkowników pozyskanymi np. podczas rejestracji w serwisach;
  • nie są szkodliwe ani dla nas ani dla naszych komputerów, czy smartfonów – nie wpływają na sposób ich działania;
  • nie powodują zmian konfiguracyjnych w urządzeniach końcowych, ani w oprogramowaniu zainstalowanym na tych urządzeniach;
  • domyślne parametry „ciasteczek” pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył;
  • na podstawie naszych zachowań na odwiedzanych stronach internetowych przekazują do serwerów informacje, dzięki którym wyświetlana strona jest lepiej dopasowana do indywidualnych preferencji.

Podstawowe rodzaje ciasteczek

„Cookies” sesyjne – są to tymczasowe informacje przechowywane w pamięci przeglądarki do momentu zakończenia sesji przeglądarki, czyli do momentu jej zamknięcia. Te cookies są obowiązkowe, aby niektóre aplikacje lub funkcjonalności działały poprawnie.

„Cookies” stałe – dzięki nim korzystanie z często odwiedzanych stron jest łatwiejsze (np. zapewniają optymalną nawigację, zapamiętują wybraną rozdzielczość, układ treści etc.). Te informacje pozostają pamięci przeglądarki przez dłuższy okres. Czas ten zależy od wyboru, którego można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Ten rodzaj cookies zezwala na przekazywanie informacji na serwer za każdym razem, gdy odwiedzana jest dana strona. Stałe cookies są również nazywane jako tzw. śledzące „cookie” (ang. tracking cookies).

„Cookies” podmiotów zewnętrznych – (ang. third parties cookies) – to informacje pochodzące np. z serwerów reklamowych, serwerów firm i dostawców usług (np. wyszukiwania albo map umieszczanych na stronie) współpracujących z właścicielem danej strony internetowej. Ten rodzaj cookie pozwala dostosowywać reklamy – dzięki którym korzystanie ze stron internetowych może być bezpłatne – do preferencji i zwyczajów ich użytkowników. Pozwalają również ocenić skuteczność działań reklamowych (np. dzięki zliczaniu, ile osób kliknęło w daną reklamę i przeszło na stronę internetową reklamodawcy). Na podstawie informacji pozyskanych z tych cookies można tworzyć tzw. ogólne profile użytkowników, dzięki którym mężczyźni interesujący się finansami i samochodami (odwiedzający strony o tej tematyce) zobaczą reklamy dopasowane do ich potencjalnych zainteresowań, a nie np. reklamę kobiecych kosmetyków.

Zarządzanie cookies

Pamiętaj, że masz możliwość samodzielnego zarządzania „cookies”. Umożliwiają to np. przeglądarki internetowe, z których korzystasz. W najpopularniejszych przeglądarkach masz możliwość:

  • zaakceptowania obsługi „cookies”, co pozwoli Ci na pełne korzystanie z opcji oferowanych przez witryny internetowe;
  • zarządzania cookies na poziomie pojedynczych, wybranych przez Ciebie witryn;
  • określenia ustawień dla różnych typów „cookie”, na przykład akceptowania plików trwałych jako sesyjnych itp.;
  • blokowania lub usuwania cookies.
Efektem zmiany ustawień w przeglądarce, w zależności od wybranej opcji, może być utrata możliwości korzystania z niektórych serwisów i usług lub z niektórych funkcji w nich dostępnych.